Konstante endringer og komplekse problemstillinger krever nye måter å tenke på. Vi hjelper dere med å identifisere de viktigste problemene, slik at dere lager de rette løsningene.
Bli bedre kjent med hvordan vi jobber og les mer om prosjektene vi har vært med på.
Vår tilnærming
Helhetlig
En god tjeneste skal oppleves som sømløs. Derfor er det viktig å ha et helhetlig overblikk og at alle forstår hvordan de ulike delene henger sammen
Forenkle
Virksomheter har ofte komplekse strukturer. Vår jobb er å formidle det kompliserte enkelt, og skape felles forståelse mellom fagfolk og aktører.
Brukerfokus
For å sikre at vi designer en tjeneste som svarer til brukerens behov, må de som skal ha nytte av tjenesten eller løsningen, involveres underveis i prosessen.
Teste
Tverrfaglig
En tjeneste har ofte elementer fra ulike fagområder. Vi jobber tverrfaglig for å skape felles forståelse for utfordringene med å skape sømløse tjenester.
Metodebank
Ingen prosjekter er like og vi er gode til å tilpasse oss. En stor del av jobben vår er å lære kundene våre å bruke riktige metoder/verktøy selv.
Prosjekter vi har jobbet med
Tjenestedesign som verktøy i HR
Sammen med Bouvet jobbet Statnett for å kartlegge floker og få oversikt over alt en medarbeider kan trenge å vite, eller gjøre i løpet av sin tid som ansatt.
Fagforbundets medlemsreise
Visualiseringen av medlemsreisen har som formål å være et samtaleverktøy for å vise frem kompleksiteten i dagens system, samt muligheter i fremtiden.
Nytt koronahotell med designmetodikk
Hvordan kunne vi gjøre hotelloppholdet forutsigbart og godt for koronasmittede gjester, samtidig som ansatte følte seg trygg på jobb?
Forebygging av nettmobbing
Barna er fremtiden – bærekraftsbanken
Kommunen ønsket mer samarbeid og deling av bærekraftstiltak. Resultatet ble Bærekraftsbanken med inspirasjon og oppskrifter på innføring av tiltak.
Patentstyret ble med på idéuka
Hvis du er lei av endeløse møter og lite fremdrift i digitale prosjekter, sjekk ut hvordan vi jobbet med Patentstyret. Fra idé til testet løsning på kun én uke.
Kan vi designe oss til bedre kildesortering?
Når systemet ikke oppleves helhetlig og logisk for folk, er det vanskelig å lykkes med kildesorteringen.
Bedre brukerreise på gjenvinningsstasjon
Se ordentlig på brukerreisen og behovene! Gevinsten kan være økt materialgjenvinning.
Designsprint med lavkode
Vi tok utfordringen og testet designsprint med parallell utvikling i Power Apps. Tjenestedesign og lavkode er en knallgod kombinasjon!
BKK går nye veier i utvikling av strømtjenester
Bestillingen fra BKK var at det skulle være noe nytt, innovativt og mer brukervennlig enn det vi ser ellers i bransjen.
Podcast om tjenestedesign
Her gir Torbjørn, Silje og Tone deg et innblikk i hva tjenestedesign er. Hvordan og hvorfor bør vi sette mennesket i sentrum når vi jobber med tjenesteutvikling.
Du får også vitemer om designdrevet innovasjon, visualisering og deres tanker om Design Thinking, bærekraft og ulike metoder og verktøy tjenestedesignere har med seg i verktøykassen sin.
Design Thinking - hva er det?
Design Thinking ligger i krysningsfeltet mellom design, forretning og teknologi. Det handler om å sette seg inn i brukerens virkelighet.
Metodikken går ut på å stille mange spørsmål, ha empati, arbeide praktisk og tverrfaglig, samt prototype og teste i iterasjoner.
Lurer du på noe?
Ta kontakt med en av avdelingslederne i de ulike områdene.