Bouvets påvirkning er størst i kundeleddet. Digitalisering er i stor grad en del av løsningen innenfor ESG-arbeid, og i samarbeid med våre kunder kan vi påvirke verden i riktig retning gjennom digitaliserings- og utviklingsoppdrag som reduserer miljøavtrykk, fremmer sikkerhet, personvern og transparens og som skaper sosialt inkluderende løsninger.
Bouvet har tjenester som bidrar til å utvikle nye forretningsområder og tjenester hos kunden, samt gjøre kunden mer
bærekraftig og transparent. Eksempler på tjenester er rådgiving innen digitalisering og bærekraft, universell utforming og videreutvikling av skytjenester for mer energieffektive løsninger.
Bouvet videreutvikler egne tjenester kontinuerlig på bakgrunn av trender vi ser vil påvirke kundene og oss selv fremover. Dette skjer i stor grad gjennom samarbeid med kundene våre
For å forhindre forurensning fra avløpssystemer er det svært viktig å oppdage blokkerte rør eller rør som har sprukket. Sammen med Bergen Vann har vi sett på hvordan vi kan finne slike feil raskere og mer effektivt. Løsningen ble en maskinlæringsmodell.
Pasinfo er Helseetatens sentrale dataplattform og økosystem for helsedata i Oslo. Bouvet har bistått i videreutviklingen av verktøyet slik at det kunne håndtere data og digitale behov knyttet til Covid-19-pandemien. Dette omfatter blant annet løsning for bestilling av test, oppfølging av smittede og nærkontakter, invitasjon til og styring av vaksinering og datagrunnlag for offentlige statistikker.
Hvordan fremme bærekraftige løsninger som sørger for at mennesker og miljø ivaretas og styrkes, samtidig som virksomhetene er lønnsomme økonomisk?
Bouvet har status som First Explorer og har inngått et samarbeid med Innovasjon Norge om Flourishing Business Canvas (FBC), som er en metode for å utvikle bærekraftige forretningsmodeller.